Ułatwienia dla przedsiębiorców

Bez względu na swój rozmiar, każda firma, która jest naszym klientem, może liczyć na wsparcie wykraczające poza tradycyjnie rozumianą bankowość. Nawiązujemy z klientami bliskie relacje, a naszą ambicją jest nie tylko odpowiadanie na bieżące potrzeby, ale także chcemy inspirować i pomagać w rozwoju. Wspieramy firmy m.in. przez spotkania edukacyjne i specjalną bezpłatną platformę, która ułatwia proces zakupu. Działania te cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów

Platforma Aleo

Moje ING dla przedsiębiorców

Jednorazowe (wirtualne) karty kredytowe

Finansowanie dostawców

Jest to kompleksowe i zaawansowane narzędzie do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Na koniec 2016 roku liczba przedsiębiorstw zarejestrowanych na platformie przekroczyła 57 tys., co oznacza wzrost o 19 proc. w stosunku do 2015 roku.

Aleo oferuje swoje usługi w modelu freemium. Podstawowy zakres usług, obejmujący m.in. wysłanie zapytań ofertowych czy składanie ofert, jest dostępny bez opłat w ramach pakietu Start. Użytkownicy, którzy wymagają szerszego zakresu funkcji oraz dodatkowego wsparcia, mogą korzystać z płatnego konta Pro, Pro+ oraz Enterprise. Klienci naszego banku mogą bezpłatnie korzystać z pakietu Pro.

Platforma Aleo jest stale wzbogacana o nowe funkcje. W 2016 roku klientom z pakietem Pro, Pro+ oraz Enterprise udostępniliśmy wskaźniki sytuacji finansowej innych firm – na podstawie danych Bisnode. Dzięki temu nasi klienci mogą sprawdzać potencjalnych kontrahentów i podejmować lepsze decyzje biznesowe, a także publikować dane finansowe swojej firmy. Dodatkowo dostosowaliśmy do urządzeń mobilnych część serwisu, która nie wymaga logowania (np. stronę główną czy profile firm).

Poza tym stworzyliśmy blog Aleo „Firma kupuje”, gdzie publikujemy m.in. artykuły o charakterze edukacyjnym na temat organizacji procesów zakupowych w firmie. W 2016 roku użytkownicy Aleo wzięli również udział w badaniu „Praktyki zakupowe firm oraz korzystanie z Internetu w tym zakresie” (zrealizowanym przez GfK). W efekcie – przy współpracy z Deloitte – opracowaliśmy raport Digitalizacja rynku B2B. Cyfrowe platformy zakupowe. Raport opisuje zmiany i wskazuje najważniejsze trendy w zakupach B2B w perspektywie 2020 roku.

Jest to pierwsze w Polsce rozwiązanie dla firm z branży turystycznej, które wykonują tysiące rezerwacji hotelowych dla pracowników podczas ich podróży służbowych na całym świecie. Numer jednorazowej karty z krótkim okresem ważności może być użyty tylko raz. W konsekwencji znika ryzyko kradzieży danych i pieniędzy. Jednorazowe karty kredytowe ułatwiają także księgowanie transakcji.

Kluczową ofertą Aleo jest finansowanie dostawców. Poprawia ono bieżącą płynność finansową firm. Jest to produkt, dzięki któremu dostawcy mogą otrzymać pieniądze za wystawione faktury przed terminem płatności, a odbiorcy mogą przesunąć termin spłaty zobowiązań o czas, który uzgodnią z naszym bankiem.

Zarządzanie gotówką

Usługi księgowe

BLIK

ING Business Mobile

ING Księgowość to usługi księgowe i kadrowo-płacowe w nowoczesnej formie. Dzięki aplikacji klienci mają dostęp do pełnej informacji o finansach swoich firm oraz sprawach pracowniczych przez całą dobę, z dowolnego miejsca. ING Księgowość to portal, który nie tylko zapewnia współpracę z biurem rachunkowym, ale także dostęp do szeregu funkcji biznesowych, jak wystawianie faktur, elektroniczne wnioski urlopowe oraz delegacje. Do tego zawiera także tzw. awatar kadrowy. Pozwala on przejść proces zatrudniania nowego pracownika bez udziału specjalisty. ING Księgowość wspiera zarządzanie płynnością przedsiębiorstwa dzięki integracji z ING Business w obszarze rozliczeń. Klient może jednym kliknięciem wykonać wymagane płatności i kontrolować płynność finansową swojej firmy. Umożliwia mu to funkcja „Kalendarz płatności”, która powstaje na podstawie codziennych transakcji, wyciągów i dokumentów klienta. ING Księgowość to także zestaw dynamicznych raportów zarządczych on-line. Dzięki nim klient może monitorować różne obszary swojej firmy. Dla klientów, którzy dopiero zaczynają karierę biznesową, aplikacja jest elementem edukacji z zakresu analizy finansowej i informacji zarządczej.

Jest to rodzaj płatności, którą klient wykonuje przy pomocy wygenerowanego 6-cyfrowego kodu. Kod ten generuje aplikacja Moje ING Mobile. Klient akceptuje nim transakcję w terminalu, w sklepie internetowym lub wypłaty gotówki z bankomatu – tak, jakby płacił kartą. Miejsce (np. sklep), w którym klient chce zapłacić w ten sposób, musi być oznaczone logiem „BLIK”.

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy, że klient pobierze bezpłatnie na swój telefon Moje ING. W większości przypadków BLIK jest aktywowany automatycznie w aplikacji.

Nasz bank nie pobiera opłat za aktywację i korzystanie z BLIKA. Bezpłatnie realizujemy transakcje bezgotówkowe (w tym internetowe) oraz wszystkie wypłaty gotówki z bankomatów naszego banku oraz sieci Planet Cash w kraju.

Aby lepiej dopasować nasze usługi dla mikroprzedsiębiorców, wizualizujemy ich potrzeby (przez tzw. mapowanie). Dzięki temu do tej pory wypracowaliśmy 50 propozycji usprawnień, zmian i nowych inicjatyw, które odpowiadają na indywidualne potrzeby osób prowadzącym firmę. O pomysłach rozmawiamy z klientami – dotychczas przeprowadziliśmy 10 spotkań z przedsiębiorcami – po tym, gdy pierwsi skontaktowali się z naszym bankiem.

Biznes polega na chwytaniu okazji, a Twój biznes polega na Tobie – pod takim hasłem w latach 2015-2016 spotykaliśmy się z właścicielami małych firm w kilkunastu mniejszych miastach w Polsce. Chcieliśmy zainspirować i zmotywować lokalnych przedsiębiorców, aby wykorzystywali możliwości rozwoju swojego biznesu. Zaprosiliśmy autorytety w dziedzinie coachingu. Specjaliści udzielali biznesmenom praktycznych wskazówek, prowadzących do osiągania celu. Dużą popularnością cieszyły się zwłaszcza spotkania z Jakubem Bączkiem, byłym trenerem mentalnym polskiej kadry siatkarskich mistrzów świata. Przekazywał on słuchaczom praktyczne wskazówki na bazie swoich doświadczeń.


Liczba uczestników na każdym organizowanym przez nas spotkaniu przekraczała 100 osób, z czego 10-15 proc. z nich stanowili nasi klienci.

Agnieszka Zgierska

Wydarzenie w Legnicy miało duży oddźwięk na lokalnym rynku. Przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania ze względu na frekwencję i odbiór zaproszonych gości. Usłyszeliśmy od naszych klientów, że forma tego spotkania, które nie miało na celu sprzedaży produktów bankowych, a pomoc w rozwoju własnej firmy, była najlepszą formą promocji.

Agnieszka Zgierska
Dyrektor Centrum Bankowości dla Przedsiębiorców, Centrum Bankowości dla Przedsiębiorców w Regionie Wrocław

setting
poprzednia strona
następna strona
scroll to top