Rozwój przedsiębiorczości i wiedzy Polaków

Od wielu lat wspieramy klientów w budowaniu długoterminowych oszczędności – przez komunikację marketingową, jak i edukację. Podkreślamy rolę oszczędności, proponując jednocześnie proste recepty na ich zbudowanie. Na blogu Społeczność ING nieustannie, od kilku lat, publikujemy liczne artykuły, ciekawostki i porady dotyczące oszczędzania i inwestowania. Do współpracy w zakresie porad oszczędnościowych i inwestorskich zaprosiliśmy m.in. Macieja Samcika – dziennikarza ekonomicznego oraz Marcina Iwucia – blogera finansowego.

Aby zachęcić naszych klientów do inwestycji, zorganizowaliśmy akcję edukacyjną „Od oszczędzania do inwestowania”. Naszym celem było oswojenie tematyki inwestycji, rozwianie stereotypów, które narosły wokół tego tematu, oraz wskazanie rozsądnych możliwości inwestycyjnych.


Do współpracy zaprosiliśmy popularnego specjalistę od finansów osobistych – dziennikarza Gazety Wyborczej, Macieja Samcika. W ośmiu odcinkach cyklu – w artykułach i materiałach video - red. Samcik wyjaśniał, jak podejść do pomnażania swoich pieniędzy i w jak wykorzystywać inwestycje. Aby jak najszerzej dotrzeć z treściami edukacyjnymi, wykorzystaliśmy internet, prasę i radio.


W ramach projektu przygotowaliśmy również stronę edukacyjną, w której mieliśmy własną sekcję. Pokazaliśmy w niej Zasadę Trzech Skarbonek. To prosta idea, którą proponujemy naszym klientom jako sposób na zadbanie o swoje finanse na dziś i na przyszłość. Na zakończenie akcji uruchomiliśmy quiz sprawdzający wiedzę.


W trakcie trwającej półtora miesiąca (wrzesień-listopad 2015 roku) akcji kontakt z naszymi komunikatami miało prawie 3 miliony Polaków. Na specjalną stronę serwisu trafiło prawie 430 tys., a bezpośrednio naszą sekcję obejrzało ponad 20 tys. osób. Odnotowaliśmy też 950 komentarzy internautów.

Sztandarowym przykładem naszych działań jest również moduł Trenera Finansowego, dostępny w aplikacji Moje ING. Jest to narzędzie, które codziennie pomaga naszym klientom zarządzać swoimi pieniędzmi.

Więcej o Trenerze Finansowym w rozdziale Doświadczenie klienta.

W ING Banku Śląskim zdajemy sobie sprawę, że dobre nawyki finansowe trzeba budować od najmłodszych lat. Dlatego od 2014 roku angażujemy się w program Bakcyl. To wspólny projekt sektora bankowego na rzecz edukacji finansowej młodzieży z gimnazjów. Prowadzi go Warszawski Instytut Bankowości. W ramach projektu nasi pracownicy -wolontariusze prowadzą lekcje finansów: „Twoje pieniądze”, „Pożyczaj z głową”, „Mądre inwestowanie”, „Finanse na cale życie”. Cykl czterech lekcji stanowi podstawę edukacji finansowej dla młodego człowieka rozpoczynającego start w dorosłość. Nasz bank reprezentowało w programie 43 wolontariuszy, którzy przeprowadzili blisko 60 lekcji w gimnazjach na terenie województw: śląskiego, łódzkiego, mazowieckiego i pomorskiego.

Dzielimy się również swoimi doświadczeniami inwestycyjnymi. W lipcu 2016 roku nasze biuro maklerskie wzięło udział w projekcie edukacyjnym „Letnia szkoła giełdowa” organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych i Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Prowadzimy również stronę internetową edukacjagieldowa.pl, na której na bieżąco publikujemy artykuły, które przygotowują analitycy Biura Maklerskiego ING Banku Śląskiego. Na stronie inwestorzy mogą zapisywać się na szkolenia on-line.

Spotkania edukacyjne dla klientów korporacyjnych

W latach 2015-2016 przeprowadziliśmy liczne spotkania z klientami korporacyjnymi (zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi). Odbywały się one w formie konferencji własnych banku bądź prowadzonych wspólnie z mediami lub regionalnymi organizacjami przedsiębiorców.

Tematyka spotkań dla klientów segmentu korporacyjnego:

  • sukcesja w firmach rodzinnych,
  • pozyskiwanie i wykorzystanie funduszy unijnych,
  • optymalizacja finansów przedsiębiorstw,
  • wybrane sektory gospodarki (np. rolnictwo, telekomunikacja, energia, branża spożywcza),
  • wybrane zagadnienia gospodarcze i polityczne (np. Brexit).

Sponsorowanie wydarzeń gospodarczych:

  • Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach – w tym udział w radzie programowej kongresu.

Publikacje na tematy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej:

  • raport na temat handlu elektronicznego i internetowych platform zakupowych w segmencie B2B przygotowany we współpracy z firmą Deloitte,
  • blog Aleo poświęcony edukacji o procesach zakupowych w przedsiębiorstwie.
setting
poprzednia strona
następna strona
scroll to top