Dostępność, szybkość i intuicyjność

W cyfrowym świecie jesteśmy dostępni na każdym urządzeniu. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii i stale ulepszamy nasze aplikacje, by klient mógł łatwo z nich korzystać. Nie zapominamy o osobach z niepełnosprawnościami. Wierzymy, że z nowoczesnej bankowości mogą korzystać wszyscy. W myśl naszej strategii wspieramy i inspirujemy ludzi do bycia o krok do przodu w życiu i w biznesie.

  • Na koniec 2016 roku mieliśmy 384 oddziały banku. Mapa oddziałów
  • Na koniec 2016 roku dysponowaliśmy siecią 1 145 bankomatów – z tego 773 naszych własnych bankomatów obsługiwało transakcje zbliżeniowe.
  • Mamy ponad milion klientów aktywnie korzystających z Mojego ING na urządzeniach mobilnych.
  • Codziennie odbieramy około 6,5 tysiąca telefonów od klientów.

Codziennie udowadniamy, że o finansach można mówić i pisać zrozumiale. Używamy prostego języka. Zależy nam na tym, aby nasi klienci podejmowali świadome i samodzielne decyzje finansowe. Pomagają im w tym m.in. nasze programy edukacji finansowej.

  • Uprościliśmy już 57 umów.
  • W styczniu 2017 roku otrzymaliśmy – jako pierwszy bank w Polsce – Certyfikat prostego języka, wydany przez Pracownię Prostej Polszczyzny.

Bezpośredni kontakt z klientami pozwala nam cały czas rozwijać nasze produkty i usługi. Wspólnie tworzymy nowe rozwiązania i funkcje. Dzięki opiniom klientów zmieniamy się zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Przebudowujemy przestrzeń w oddziałach oraz zmieniamy aplikacje tak, aby ING Bank Śląski służył przede wszystkim użytkownikom.

Moje ING

puchar

W 2015 roku Moje ING otrzymało wyróżnienie w kategorii „Innowacja” w rankingu portalu finansowego bankier.pl oraz dziennika „Puls Biznesu”.

Opinie klientów

Nasi klienci mają zasadniczy wpływ na naszą ofertę oraz rozwiązania, które stosujemy. Nasz internetowy i mobilny system bankowy – Moje ING – stworzyliśmy dzięki analizie tysięcy opinii i oczekiwań. Zgłaszali je nasi klienci. Zawsze uważnie dążymy do tego, aby wdrażać najnowsze technologie. Jednak to potrzeby naszych klientów zawsze są najważniejsze w zmianach, które robimy w Moim ING.

Bankowość osobista Moje ING

Moje ING to zdalny asystent, który w dowolnym momencie podpowiada konkretnej osobie, jakie rozwiązanie jest dla niej najlepsze. Pełni także funkcję edukacyjną – doradza, jak świadomie zarządzać finansami. Moduł Trenera pomaga przeanalizować sytuację finansową i wskazuje rozwiązania w zakresie kontroli wydatków, oszczędzania czy pomnażania pieniędzy. Te funkcje dostosowaliśmy do potrzeb klienta.

Intuicyjne i wygodne

Dostępne na każdym urządzeniu

Połączyliśmy wygląd z użytecznością. Zależało nam na tym, aby klient poruszał się po atrakcyjnym wizualnie systemie i nie zastanawiał się, w jaki sposób wykonać daną operację. Każde rozwiązanie wielokrotnie testowaliśmy i weryfikowaliśmy z użytkownikami.

Napisane "Po Prostu"

Dla wszystkich

Treści w systemie Moje ING są proste i przyjazne. W styczniu 2017 roku Moje ING otrzymało Certyfikat prostego języka, który wydała Pracownia Prostej Polszczyzny. ING Bank Śląski jest pierwszym bankiem w Polsce, który otrzymał takie wyróżnienie.

Chcemy, aby z Mojego ING mogli korzystać wszyscy, również osoby niewidome i niedowidzące. Dlatego ściśle współpracujemy z fundacją Widzialni, wyspecjalizowaną m.in. w doradztwie, badaniach i audycie obszarów związanych z funkcjonowaniem standardu WCAG 2.0.

W marcu 2016 roku fundacja zakończył audyt Mojego ING. W audycie badacze wykorzystali program do badania kontrastu (dla osób niedowidzących) oraz program czytający (dla osób niewidomych). Dodatkowo analizowali kod źródłowy strony. Dzięki temu znaleźliśmy elementy serwisu, które powinniśmy poprawić.

W efekcie audytu zespół tworzący Moje ING wziął udział w specjalistycznym szkoleniu z projektowania dla osób niewidomych i niedowidzących. Stworzyliśmy również wewnętrzne wytyczne dla projektantów systemu i deweloperów. Zanim wdrożyliśmy zmiany, zrobiliśmy testy z udziałem osób niewidomych. Kolejne audyty odbyły się w lipcu oraz w październiku 2016 roku. Na ich podstawie wprowadziliśmy kolejne zmiany w Moim ING (w obszarze standardu WCAG 2.0).

ING Business

W 2016 roku uruchomiliśmy nową wersję bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych i strategicznych – ING Business. System stworzyliśmy we współpracy z wiodącym dostawcą tego typu rozwiązań na polskim rynku. Na początku projektu zaprosiliśmy na warsztaty naszych klientów. Użytkownicy testowali poszczególne elementy aplikacji na wszystkich etapach.

Jak testowaliśmy ING Business?

  • kwiecień 2016:
    30 pracowników spółek Grupy ING

  • maj 2016:
    50 zaprzyjaźnionych firm (klientów)

  • lipiec 2016:
    kolejnych 200 firm

  • październik 2016:
    udostępniliśmy platformy wszystkim klientom

System wyróżniają duże możliwości personalizacji – każdy użytkownik może dostosować system do swoich potrzeb. Może to zrobić za pomocą widżetów przypisanych do konkretnych funkcji. Dzięki temu już po zalogowaniu użytkownik może korzystać z kluczowych dla siebie elementów – znajdzie je na głównym ekranie. W ING Business klienci mogą korzystać z większości produktów, które udostępniamy w bankowości korporacyjnej.

Adam Walendziewski

Wdrożenie nowej platformy internetowej dla klientów korporacyjnych - ING Business to także obietnica pracy nad jej ciągłym ulepszaniem. Słuchamy głosu klientów i obserwujemy zachowania użytkowników, dzięki czemu potrafimy dostosować rozwiązania do ich potrzeb.

Adam Walendziewski
Dyrektor Centrum Agile - Digital Platforms

Po 2 miesiącach od udostępnienia, pod koniec 2016 roku, z nowej wersji aplikacji korzystało już 85 proc. użytkowników, którzy w pierwszym etapie przeszli proces migracji (ok. 8 tys.).

Klienci mogą korzystać także z aplikacji mobilnej – ING Business Mobile. Do końca 2016 roku pobrali aplikację już 56 tysięcy razy.

Możliwości ING Business

  • Zdalny proces otwarcia konta
    Wypełnienie wniosku zajmuje tylko 5 minut. Wszystkie dokumenty i dostępy generowane są automatycznie, a konto aktywujemy do godziny po tym, jak klient złoży w systemie elektroniczny podpis na umowie.

  • Elektroniczne wnioski kredytowe
    Na koniec 2016 roku udział wniosków elektronicznych w ogólnej liczbie składanych przez firmy wyniósł 90,3 proc. Skracamy również czas oczekiwania na decyzję kredytową. Po wprowadzeniu kolejnych nowych rozwiązań wzrósł udział decyzji kredytowych podjętych w uproszczonej, szybszej ścieżce kredytowej (tzw. Fast Track) – z 49 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku do 61 proc. w IV kwartale.

Odpowiadamy na potrzeby klientów

Nasze placówki

Jakość naszych usług, obsługi i dostępu do nich to dla nas wyznacznik dbania o satysfakcję klientów. Chcemy, aby mogli oni nas łatwo znaleźć i prosto się z nami porozumieć, otrzymując jasne i precyzyjne informacje.

Nowoczesne i komfortowe wnętrza naszych oddziałów pomagają budować trwałe relacje. Wystrój i atmosfera w oddziałach zachęcają do spotkań i bezpośredniej rozmowy z doradcami oraz profesjonalnego doradztwa finansowego. Modułowe wnętrza pozwalają szybko wprowadzić ulepszenia. W zależności od potrzeb klientów staramy się również dostosować godziny otwarcia oddziałów.

Klienci mogą korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań – w oddziałach mają bezpłatne Wi-Fi, kioski internetowe, a w wybranych (ok. 270) oddziałach mogą także nawiązać wideopołączenie. Dzięki temu klient może porozmawiać zdalnie np. z ekspertem kredytów hipotecznych czy finansowania firmy.

W każdym oddziale znajduje się strefa samoobsługowa. Dzięki niej klienci mają łatwiejszy dostęp do usług bankowych. Mogą korzystać z urządzeń, które łączą funkcję bankomatu i wpłatomatu – 24 godziny na dobę.

MAPA ODDZIAŁÓW

Dążymy do tego, aby nasze oddziały były wygodne dla osób z niepełnosprawnościami czy odwiedzających nas z wózkami dziecięcymi. Projektujemy wnętrza według ich potrzeb i usuwamy bariery.

Przykłady udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami:

  • pochylnie, podjazdy, podnośniki, windy i inne urządzenia umożliwiające samodzielny dostęp do oddziału,
  • poręcze przy ciągach komunikacyjnych,
  • szerokie wejścia umożliwiające wjazd wózka,
  • udogodnienia sanitarne,
  • posadzki antypoślizgowe,
  • dzwonek umożliwiający wezwanie obsługi,
  • rozwiązania kolorystyczne, wyraźne opisy i informacje, które poprawiają orientację,
  • urządzenia z wytłoczonymi znakami na klawiaturze, które informują osoby z dysfunkcją wzroku, że mogą wykonywać transakcje zbliżeniowe.

Do końca 2016 roku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami dostosowaliśmy 303 oddziały.

Od 2014 roku osoby niesłyszące mogą korzystać w naszych oddziałach z elektronicznego tłumacza języka migowego. Dzięki niemu mogą samodzielnie skorzystać z naszej oferty. Rozwiązanie polega na połączeniu się z tłumaczem online – tłumaczenia realizowane są w Polskim Języku Migowym (PJM) oraz Systemie Językowo-Migowym (SJM).

Pozostałe udogodnienia dla klientów

  • Udostępniliśmy 14 wpłatomatów mini i dwa wpłatomaty mikro – urządzenia te pozwalają wpłacić gotówkę bezpośrednio w siedzibie klienta.
  • W kraju działa również 15 opłatomatów – urządzeń, które pozwalają samodzielne wnieść opłaty (gotówką lub kartą) za pośrednictwem ekranu dotykowego.
  • Obecnie mamy 136 wrzutni elektronicznych w całym kraju.
  • Zainstalowaliśmy również 42 wrzutnie light – uproszczone wersje wrzutni elektronicznych instalowane bezpośrednio w siedzibie firmy.
  • W 2016 roku uruchomiliśmy we wszystkich bankomatach w naszych oddziałach usługę DCC (ang. Dynamic Currency Conversion). DCC to usługa, dzięki której klient rozlicza transakcję w walucie swojego konta. Może on przewalutować wypłacaną z bankomatu gotówkę – od razu podczas transakcji, na ekranie bankomatu. Usługa jest dostępna dla sześciu najpopularniejszych walut.
setting
poprzednia strona
następna strona
scroll to top